יש פתגם רוסי שבתרגום אומר - "שירה עוזרת לנו לחיות וצחוק עוזר לנו לשרוד"
פעילות קריוקי משלבת בתוכה את שני האלמנטים. קריוקי זה עדיין בילוי פופולרי בהתחשבות שקריוקי המציאו לפני 58 שנה ביפן ומאז זה כבש את כל העולם. אין כמו אחרי יום קשה לשתות כוס בירה ולהוציא כל האנרגיות השליליות בשיר מגניב.
איך מתנהל ערב קריוקי ממוצא בשוק? (מדובר בערב קריוקי ממוצא עם תקליטן ומנחה קריוקי).
תקליטן קריוקי מקבל פתקים עם הזמנות שירים ומעלה אותם ללא התייחסות לקצב השיר, סגנון מוסיקלי, ובאיזה שלב נמצא הערב. בין שיר קריוקי אחד לשני הוא שם שיר מעבר רגיל שהוא מפסיק אותו עם הכנת שיר קריוקי הבא. לשיר מעבר אין שום התייחסות לשיר קריוקי שהיה לפניו או בא אחריו. וככה כל הערב, בלי להתחשב באנרגיות של אנשים באותו רגע ובלי להתחשב באנשים שלא באו לשיר. גם יש מקומות שסוגרים את הקריוקי באחד בלילה ופותחים רחבת הריקודים.בואו נעשה חשבון פשוט, באתם ב- 23:00 וב- 01:00 או 01:30 סוגרים את הקריוקי. מה נשאר שעתיים לשיר מינוס שירי מעבר ובמקום יש 100 אנשים. סיכויים שלכם לשיר כמו בלוטו. ויש עוד הרבה דברים לא מקצועיים, אבל מספיק לדבר על משלא, עדיף לדבר על משכן.
תוכנית שאני ממליץ לניהול ערב קריוקי מקצועי.
בדרך כלל אנשים שבאים לערב קריוקי נשארים מהתחלה עד שממצים את הערב, כמעט ואין תחלופת קהל. אנשים שבאים לערב כזה באים בקבוצות (כמעט ואין בודדים). הקבוצות גם יכולות להיות שונות בגילאים, עדות והעדיפויות לסגנונות מוסיקליים.
יפה, יש לנו את כל החלקים עכשיו בואו נרכיב את הפאזל-קריוקי
1. כל הערב צריך להיות במגמת העלייה אנרגטית = קצב מוסיקה וקריוקי. לא צריך לחלק ערב לקריוקי ואחר כך רחבה, צריך לעשות את זה משולב אחרת אנשים שלא באו לשיר קריוקי אבל ובאו כן ליהנות יברחו מהמקום מוקדם כי זיופים יעשו להם חור בראש.
2. מתחילים את הערב במוסיקת רקע שקטה שעם הגעת כמות האנשים עולה בקצב. אותו דבר עם שירי קריוקי מתחילים עם השקטים אפילו עם הביאו לכם לפני זה פתק עם שיר קריוקי קצבי(אין לקוח שנכנס למקום ורוצה לקבל חפירה של ה"יהודים" על הבמה).
3. עדיף לתת שני שירי קריוקי ברצף ואז שני שירי מעבר ולא אחד אחד כי זה מציק לאוזן וגם חוסך דיבורים במיקרופון( שכונה).
4. כשהתחלת לעלות בקצב אל תרד עד שתפתח רחבת ריקודים ראשונה. פתחת רחבת ריקודים נגיד חצי שעה כדי שאנשים יזיזו את עצמם ואת האלכוהול בורידים וטיפה ינוחו אוזניים שלהם מזיופים. סוף רחבה זה הזמן לחזור לשירים שקטים(רק בקריוקי) ולרוץ לפי נוהל שעשינו בהתחלה. בערב יוצא שלוש רחבות ריקודים עם זמן ממוצא: חצי שעה, 40 דקות ועד שהולכים הבית.
5. אם אתם מצליחים אפשר גם לעלות אנשים לשיר קריוקי תוך כדי רחבת ריקודים (פה אסור שני שירי קריוקי ברצף) אבל רק עם שיר קצבי שמתאים לסגנון שאתם מתקלטים באותו רגע או אפילו לסדר את זה במיוחד (הרווחתם עוד שיר קריוקי).
6. אין שקט באוויר בכלל במיוחד בזמן מעברים בין שיר מעבר לשיר קריוקי.
7. מנחה צריך להיות קצר ולעניין, בלי הרבה דיבורים (מספיק הזיופים שיש באוזן).
8. רצוי בתחילת הערב לתת שירי מעבר שונים בסגנונות ולא לעצור על סגנון אחד חצי
שעה. לכוון מחשבות של אנשים לבחירת שירים שונים ומגובנים כי משהם שומעים זה משמעלה לאנשים אסוציאציות עם שירי קריוקי שיבוא להם לשיר.
9. המלצה למנחה : לכוון את הקהל לבחירת שירי קריוקי קצביים.
....וקדימה, בואו ניתן בשירה רמה!
לאון רום. - Jungel Productions
מנהל אומנותי של פאב הבולדוג בת"א,
Bulldog.co.il
קריוקי בשירה רמה.
פעילות קריוקי משלבת בתוכה את שני האלמנטים. קריוקי זה עדיין בילוי פופולרי בהתחשבות שקריוקי המציאו לפני 58 שנה ביפן ומאז זה כבש את כל העולם. אין כמו אחרי יום קשה לשתות כוס בירה ולהוציא כל האנרגיות השליליות בשיר מגניב.
איך מתנהל ערב קריוקי ממוצא בשוק? (מדובר בערב קריוקי ממוצא עם תקליטן ומנחה קריוקי).
תקליטן קריוקי מקבל פתקים עם הזמנות שירים ומעלה אותם ללא התייחסות לקצב השיר, סגנון מוסיקלי, ובאיזה שלב נמצא הערב. בין שיר קריוקי אחד לשני הוא שם שיר מעבר רגיל שהוא מפסיק אותו עם הכנת שיר קריוקי הבא. לשיר מעבר אין שום התייחסות לשיר קריוקי שהיה לפניו או בא אחריו. וככה כל הערב, בלי להתחשב באנרגיות של אנשים באותו רגע ובלי להתחשב באנשים שלא באו לשיר. גם יש מקומות שסוגרים את הקריוקי באחד בלילה ופותחים רחבת הריקודים.בואו נעשה חשבון פשוט, באתם ב- 23:00 וב- 01:00 או 01:30 סוגרים את הקריוקי. מה נשאר שעתיים לשיר מינוס שירי מעבר ובמקום יש 100 אנשים. סיכויים שלכם לשיר כמו בלוטו. ויש עוד הרבה דברים לא מקצועיים, אבל מספיק לדבר על משלא, עדיף לדבר על משכן.
תוכנית שאני ממליץ לניהול ערב קריוקי מקצועי.
בדרך כלל אנשים שבאים לערב קריוקי נשארים מהתחלה עד שממצים את הערב, כמעט ואין תחלופת קהל. אנשים שבאים לערב כזה באים בקבוצות (כמעט ואין בודדים). הקבוצות גם יכולות להיות שונות בגילאים, עדות והעדיפויות לסגנונות מוסיקליים.
יפה, יש לנו את כל החלקים עכשיו בואו נרכיב את הפאזל-קריוקי
1. כל הערב צריך להיות במגמת העלייה אנרגטית = קצב מוסיקה וקריוקי. לא צריך לחלק ערב לקריוקי ואחר כך רחבה, צריך לעשות את זה משולב אחרת אנשים שלא באו לשיר קריוקי אבל ובאו כן ליהנות יברחו מהמקום מוקדם כי זיופים יעשו להם חור בראש.
2. מתחילים את הערב במוסיקת רקע שקטה שעם הגעת כמות האנשים עולה בקצב. אותו דבר עם שירי קריוקי מתחילים עם השקטים אפילו עם הביאו לכם לפני זה פתק עם שיר קריוקי קצבי(אין לקוח שנכנס למקום ורוצה לקבל חפירה של ה"יהודים" על הבמה).
3. עדיף לתת שני שירי קריוקי ברצף ואז שני שירי מעבר ולא אחד אחד כי זה מציק לאוזן וגם חוסך דיבורים במיקרופון( שכונה).
4. כשהתחלת לעלות בקצב אל תרד עד שתפתח רחבת ריקודים ראשונה. פתחת רחבת ריקודים נגיד חצי שעה כדי שאנשים יזיזו את עצמם ואת האלכוהול בורידים וטיפה ינוחו אוזניים שלהם מזיופים. סוף רחבה זה הזמן לחזור לשירים שקטים(רק בקריוקי) ולרוץ לפי נוהל שעשינו בהתחלה. בערב יוצא שלוש רחבות ריקודים עם זמן ממוצא: חצי שעה, 40 דקות ועד שהולכים הבית.
5. אם אתם מצליחים אפשר גם לעלות אנשים לשיר קריוקי תוך כדי רחבת ריקודים (פה אסור שני שירי קריוקי ברצף) אבל רק עם שיר קצבי שמתאים לסגנון שאתם מתקלטים באותו רגע או אפילו לסדר את זה במיוחד (הרווחתם עוד שיר קריוקי).
6. אין שקט באוויר בכלל במיוחד בזמן מעברים בין שיר מעבר לשיר קריוקי.
7. מנחה צריך להיות קצר ולעניין, בלי הרבה דיבורים (מספיק הזיופים שיש באוזן).
8. רצוי בתחילת הערב לתת שירי מעבר שונים בסגנונות ולא לעצור על סגנון אחד חצי
שעה. לכוון מחשבות של אנשים לבחירת שירים שונים ומגובנים כי משהם שומעים זה משמעלה לאנשים אסוציאציות עם שירי קריוקי שיבוא להם לשיר.
9. המלצה למנחה : לכוון את הקהל לבחירת שירי קריוקי קצביים.
....וקדימה, בואו ניתן בשירה רמה!
לאון רום. - Jungel Productions
מנהל אומנותי של פאב הבולדוג בת"א,
Bulldog.co.il
קריוקי בשירה רמה.